Vanuit menselijke waarden en een positieve instelling


Vanuit menselijke waarden en een positieve instelling, onderzoek ik samen met de opdrachtgever manieren om het Human Capital van de organisatie efficiënter te benutten en beter samen te werken met stakeholders. Hierbij richt ik mij vooral op datgene wat er al is, maar waarvan we meer van willen zien. Deze manier van werken is avontuurlijk en grensverleggend. Er ontstaan nieuwe inzichten die leiden tot nieuwe ontwikkelingen en innovatie.

 

En dát is de weg naar een groeiende toegevoegde waarde. De medewerkers die meer zin in hun werk krijgen, zorgen ervoor dat de groei in toegevoegde waarde niet eenmalig maar duurzaam is. We doen dat stap voor stap en bouwen de brug terwijl we er overheen gaan. Ik ga daarbij uit van de drijfveren en kernwaarden die mensen hebben. Hierbij combineer ik marketing, verandermanagement en talent- en organisatieontwikkeling om duurzame betekenis en waarde te creëren voor alle direct belanghebbenden en de samenleving.

Zorg dat een werkbaar plan concreet uitgevoerd kan worden

Door mijn veelzijdigheid en ruime ervaring kan ik een grote steun zijn voor de CEO. De meeste leiders weten waar ze heen willen en welke veranderingen zij voor ogen hebben en willen doorvoeren. Ik ga hen daarbij helpen door de mensen en organisatie voor te bereiden en ontvankelijk te maken om die uitdaging en veranderingen aan te kunnen. Ik ben niet alleen adviseur. Uiteraard lever ik een op maat gesneden advies, maar ik ben ook in staat mijn aanbevelingen samen met de organisatie in een werkbaar plan uit te voeren en het gewenste resultaat te leveren. Ik ben laagdrempelig, toegankelijk, flexibel en volledig toegewijd aan mijn opdracht.

Van analyse naar bestek met interventies naar resultaat

Na een zorgvuldige analyse kom ik met een voorstel voor een voor uw organisatie geschikt traject. Vandaaruit maak ik een ontwerp en plan/bestek met interventies. Deze zijn afhankelijk van de groepsgrootte, tijdsduur, leervoorkeuren, type proces en noodzakelijke ruimte. De opdrachtgever krijgt een plan, ontwerp en planning met rollen, tijdframe en begroting. Ook proberen we vooraf zo goed mogelijk het beoogde resultaat te formuleren. Dat wil niet zeggen dat we alles dichttimmeren. We gaan een avontuurlijke reis aan en het zou kunnen dat we onderweg de noodzaak voelen de beoogde planning en gewenste resultaat bij te stellen.

Bouw de brug

Ik spreek de taal van de directie die aandeelhouderswaarde en winstmaximalisatie moet realiseren,  maar ook die van de medewerkers die in een plezierige werksfeer en onder goede omstandigheden hun boterham willen verdienen. Ik zie de mogelijkheden om in beide behoeften te voorzien en bouw, werkend aan de transitie, samen met de opdrachtgever de brug tussen de diverse stakeholders.

© 2019 by Ilja van Haaren. Proudly created with Wix.com