MIJN DOELGROEPEN EN ERVARING

Bedrijven
 

Er zijn veel succesvolle bedrijven in Nederland met 20 tot 300 medewerkers die te maken hebben met grote transitievraagstukken . Zij zouden graag een slag willen slaan op het gebied van talent en organisatieontwikkeling en stakeholdersbeleid maar hebben daar vaak de kennis en middelen niet voor in huis .

 

Zij worstelen met de vraag hoe ze met hun identiteit en imago stakeholders beter aan zich kunnen verbinden. Talent aan te trekken, te ontwikkelen en te behouden.

 

Mijn ervaring als CEO van NV de Koninklijke Porceleyne fles (Royal Delft) kan van waarde zijn voor deze bedrijven. In die tijd heb ik het bedrijf getransformeerd van een noodlijdende aardewerkfabriek naar een bloeiend winstgevend bedrijf met jaarlijks 160.000 bezoekers en een totaal nieuwe business propositie. Kroon op mijn werk was het winnen van de Verkiezing van Zakenvrouw van het Jaar in 2002.

Goede doelen organisatie en NGO,s, Fondsenwervende Instellingen
 

NGO’s zijn vaak zeer professionele organisaties die veel waarde creëren voor de samenleving maar dit niet altijd duidelijk kunnen maken aan de kritische massa. Zij moeten vaak met weinig middelen erg veel realiseren en worstelen met dezelfde problematiek als commerciële organisaties.

 

Naast veel vrijwilligerswerk ben ik in deze sector 7 jaar actief geweest als directeur van de Stichting Kinderpostzegels. In die hoedanigheid heb ik deze stichting begeleid naar nieuwe fondsenwervende activiteiten en de vervanging van de bekende postzegel. Dit heeft geresulteerd in een omzetgroei van 8 miljoen euro naar 15 miljoen euro.

 

Daarnaast is de organisatie programmatisch gaan werken met meer  focus op input – output  waardoor uiteindelijk meer impact van de hulpverleningsactiviteiten voor kwetsbare kinderen in Nederland en het buitenland is gecreëerd. 

Hotellerie Toerisme, Reisindustrie, Congressen, Meetings en Incentives.
 

Na mijn studie aan de Hogere Hotelschool heb ik meer dan 12 jaar in binnen-  en buitenland leidinggevende functie gehad in marketing en sales in de internationale hotellerie. Ook ben ik nog bijna drie jaar divisiedirecteur van Carlson Wagonlits Travel geweest met de verantwoordelijkheid voor Meetings, Incentives, Congressen en Evenementen (M.I.C.E) inkomend toerisme en wholesale ticketing.

 

Ik heb daar zowel inkomend al uitgaand toerisme en zakelijk reisverkeer gecombineerd en was verantwoordelijk voor een team van 100 personen. Ik heb veel aandacht besteed aan “Yield Management” en “Return on Investment” en daar de nodige successen en omzetgroei in geboekt. Ook was ik initiatiefnemer van het MVO beleid.

Business Agencies (FDI)

Recent ben ik twee jaar directeur geweest van een Foreign Direct Investment Agency.  The Hague Business Agency trok buitenlandse bedrijven en organisaties aan om zich te vestigen in de regio Den Haag. Dit heeft geresulteerd in een groei van 40 bedrijven per jaar naar 49 bedrijven. Ik had tegelijk de opdracht een fusie te realiseren tussen The Hague Business Agency, The Hague Convention Bureau en The Hague Marketing Bureau.

 

Deze fusie is succesvol verlopen, waarna ik het stokje heb overgedragen aan de nieuwe directie en afrondend een opdracht heb uitgevoerd op het gebied van Strategisch HR- management en Organisatie- en talentontwikkeling om deze fusie te stroomlijnen.

© 2019 by Ilja van Haaren. Proudly created with Wix.com